Wyrażanie emocji przez dzieci wczesnoszkolne w ekspresji plastycznej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 3

Rozdział I
Charakterystyka rozwoju psychofizycznego dzieci w okresie wczesnoszkolnym

1. Pojęcie rozwoju………. 5
2. Fazy, etapy rozwoju w świetle wybranych teorii psychologicznych………. 6
3. Rozwój fizyczny i motoryczny………. 9
4. Rozwój funkcji poznawczych u dzieci wczesnoszkolnych………. 12
5. Rozwój emocjonalno społeczny………. 19
6. Rozwój osobowościowy dzieci w młodszym wieku szkolnym………. 21

Rozdział II
Rozwój emocjonalności u dzieci w okresie wczesnoszkolnym.

1. Pojęcie emocji, emocjonalności i terminy pokrewne………. 24
2. Rodzaje emocji i charakterystyka ………. 27
3. Wpływ emocjonalności na zachowanie dziecka ………. 30
4. Zaburzenia emocjonalne. Przyczyny, przebieg i skutki ………. 33

Rozdział III
Charakterystyka twórczości plastycznej w okresie wczesnoszkolnym

1. Fazy i etapy twórczości plastycznej dzieci wczesnoszkolnych………. 39
2. Kształtowanie się formy postaci ludzkiej………. 45
3. Rozwój kolorystyki ………. 48

Rozdział IV
Metodologia badań własnych

1. Przedmiot i cele badań własnych ………. 54
2. Problemy i hipotezy badań własnych………. 55
3. Określenie zmiennych………. 57
4. Metody badań własnych………. 57
5.Teren i osoby badane………. 59
6. Harmonogram zajęć………. 61

Rozdział V
Analiza wyników badań empirycznych………. 63

Analiza indywidualnych przypadków……….87

Wnioski i refleksje końcowe………. 96
Bibliografia………. 98