Aktywność i aktywizacja dzieci w toku edukacji językowej i plastycznej w klasie II.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I.
Aktywność i aktywizacja dzieci w edukacji jezykowej i plastycznej.

1.1. Ogólna charakterystyka pojęć: aktywność i aktywizacja oraz pojęcia pochodne………5
1.2. Rozwój aktywności i działalności dzieci w młodszym wieku szkolnym………8
1.3. Podstawowe rodzaje aktywności człowieka oraz znaczenie aktywizowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej………11
1.4. Aktywność dzieci w edukacji językowej………13
1.5. Aktywność dzieci w edukacji plastycznej………18

Rozdział II.
Wykorzystanie metod i technik aktywizujących w toku edukacji językowej i plastycznej.

2.1. Metody i techniki aktywizujące w świetle literatury………23
2.2. Zabawy i ćwiczenia aktywizujące w edukacji językowej i plastycznej………26
2.2.1. Sposoby stymulowania aktywności językowej w klasie ii………27
2.2.2. Przykładowe ćwiczenia i zadania aktywizujące………28

Rozdział III.
Metodologia badań własnych.

3.1. cele i przedmiot badań………32
3.2. problemy i hipotezy badawcze………33
3.3. dobór metod, technik i narzędzi badawczych………37
3.4.teren badań i ich organizacja………40

Rozdział IV.
Aktywność i aktywizacja dzieci w edukacji językowej i plastycznej w świetle badań własnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji………42
4.2. Uwarunkowania i motywy stosowania metod aktywizujących przez badaną grupę nauczycieli………45
4.3. Nauczyciele wykorzystując metody aktywizujące na edukacji językowej i plastycznej przyczyniają się do szybszego przyswajania materiału przez uczniów………53
4.4. Stosowane metody aktywizujące wpływają na wyższy poziom osiągnięć uczniów oraz uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych za pomocą metod aktywizujących………56
4.5. Wykorzystywanie metod aktywizujących na edukacji językowej i plastycznej podnosi ogólną aktywność uczniów………64
4.4. Wnioski z badań………69

Zakończenie………71
Bibliografia………73
Spis tabel………79
Spis wykresów………79
Aneksy………80