Kompensacja sieroctwa dziecka głębiej upośledzonego umysłowo w procesie wychowawczym ośrodka specjalnego – studium przypadku.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………2

Rozdział I.
Problematyka pracy w świetle literatury

1. Charakterystyka możliwości i ograniczeń rozwoju dziecka głębiej niepełnosprawnego umysłowo………3
2. Wartości i zaniedbania środowiska rodzinnego dzieci głębiej upośledzonych umysłowo………11
3. Proces pracy wychowawczo – kompensacyjnej Ośrodka Specjalnego XYZ ………17
4. Pojęcie kompensacji………23

Rozdział II.
Metodologiczne podstawy pracy

1. Przedmiot badań i problemy badawcze………25
2. Metoda i techniki badań………27

Rozdział III.
Wyniki badań – indywidualny przypadek dziecka

1. Charakterystyka poziomu społeczno – kulturowego rodziny dziecka………31
2. Traumatyczne przeżycia dziecka doznane w rodzinie………34
3. Charakterystyka rozwoju, zachowanie się i postępów w nauce dziecka 36
4. Oddziaływania kompensujące dziecku skutki osierocenia i traumatycznych przeżyć w rodzinie………42
5. Efekty indywidualnej pracy opiekuńczo – wychowawczej z dzieckiem 47

Wnioski………49
Bibliografia………50