Możliwości usprawniania rynku usług kurierskich w polsce na przykładzie firmy DHL
4 marca 2019
Wstęp………..3
Rozdział I
Ogólna charakterystyka usług logistycznych
1.1 Pojęcie usługi logistycznej i jej istota……….. 5
1.2 Outsourcing usług logistycznych……….. 8
1.3 Rynek usług logistycznych w Polsce ………..12
1.4 Charakterystyka rynku usług logistycznych……….. 18
1.5 Istota usług kurierskich ………..23
Rozdział II
Charakterystyka usług kurierskich
2.1 Rozwój firm kurierskich w Polsce ………..28
2.2 Infrastruktura i wybrane rozwiązania techniczne branży KEP………… 38
2.3 Usługi dodatkowe w branży KEP………… 41
2.4 Perspektywy rozwoju rynku usług kurierskich……….. 44
Rozdział III
Charakterystyka firmy DHL
3.1. Struktura organizacyjna i zakres działania……….. 50
3.2 Rodzaje i cechy usług kurierskich oferowanych przez DHL……….. 54
3.3. Główni konkurenci na rynku……….. 58
3.4. Firmy współpracujące z DHL……….. 61
Rozdział IV
Kierunki rozwoju usług kurierskich na podstawie firmy DHL
4.1. Strategia rozwojowa przedsiębiorstwa ………..64
4.2. Obsługiwane branże i ich współczesne potrzeby ………..69
4.2 Działania podejmowane przez DHL w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej……….. 81
4.3. Nowoczesne technologie wspomagające działanie firmy……….. 84
4.4. Perspektywy na przyszłość……….. 86
Zakończenie……….. 91
Bibliografia………..94
Opis zawartości pracy:
Celem niniejszej pracy jest charakterystyka działalności usług kurierskich w Polsce, oraz możliwości usprawnienia rynku tych usług przykładzie firmy DHL.
Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia.
Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzenia do badanej problematyki.
Dokonano w nim ogólnej charakterystyki usług logistycznych, ze wskazaniem na ich istotę, na budowę rynku usług logistycznych w Polsce itp.
Omówiono również zjawisko outsourcingu usług logistycznych i wynikające stąd konsekwencje dla tego sektora. W rozdziale tym zarysowano również pojęcie usług kurierskich.
Rozdział drugi nawiązuje bezpośrednio do tytułu pracy i zawiera szczegółową charakterystykę rynku usług kurierskich.
Przedstawiono w nim proces rozwoju firm kurierskich w Polsce, ze wskazaniem na udział kapitału zagranicznego w tym procesie.
Omówiono również proces rozwoju tych usług, a także ich zakres. Przedstawiono perspektywy rozwoju tych usług w warunkach polskich.
Trzeci rozdział zawiera informacje na temat sposobu funkcjonowania spółki DHL, oraz jej struktury organizacyjnej.
Omówiono w nim również rodzaje i cechy usług kurierskich oferowanych przez firmę. Dodatkowo przedstawiono szczegółowo firmy współpracujące z DHL oraz głównych jej konkurentów na rynku.
W czwartym rozdziale zaprezentowano możliwości rozwoju usług kurierskich na przykładzie firmy globalnej DHL.
Zwrócono uwagę na nowe branże i nowe rynki jako potencjalne możliwości dla rozwoju usług kurierskich.
Zaprezentowano również nowe technologie decydujące o rozwoju tych usług. Zarówno nowe technologie, jak i nowe strategie stanowią istotny element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku.
W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, źródła internetowe, oraz materiały wewnętrzne firmy DHL.
W sposób ogólny wykorzystano również wiedzę wyniesioną w czasie studiów na kierunku logistyka.
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|