Rola marketingu internetowego w procesie kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych na przykładzie firmy Unilever.

3 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp: ………. 4

Rozdział 1
Istota i zakres procesu kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych

1.1 Pojęcie i cechy wizerunku marki ………. 6
1.2 Istota procesu kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych ………. 10


Rozdział 2
Narzędzia marketingu internetowego wykorzystywane w procesie kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych.

2.1 Pojęcie marketingu internetowego ………. 21
2.2 Narzędzia marketingu internetowego i ich wykorzystywanie w procesie kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych. ………. 23


Rozdział 3
Analiza wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w procesie kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych na przykładzie firmy Unilever

3.1 Charakterystyka firmy Unilever ………. 37
3.2 Analiza procesu kreowania wizerunku marki Unilever na rynku hiszpańskim ………. 39
3.3 Analiza wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w procesie kreowania wizerunku marki na rynku hiszpańskim stosowane przez firmę Unilever. ………. 47


Zakończenie ………. 69
Bibliografia ………. 71
Spis tabel i rysunków ………. 77
Załączniki ………. 78

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest przeprowadzenie analizy kreowania wizerunku marki Unilever na rynku hiszpańskim oraz wykorzystania w tym celu narzędzi marketingu internetowego. W pracy przeanalizowano autorski model kreowania wizerunku marki oraz przeprowadzono analizę wykorzystania wybranych narzędzi, które marka Unilever przyjęła za najważniejsze w procesie kreowania wizerunku. Podjęta została też próba stworzenia własnego podziału narzędzi marketingu internetowego służącego kreowaniu wizerunku marki. W pracy przedstawiono również sposoby wykorzystania tychże narzędzi przez firmę Unilever w celach komunikacyjnych i wizerunkowych oraz przeprowadzono analizę na ile narzędzia te są efektywne dla marki oraz w jaki sposób kontrybuują do idei pożądanego wizerunku na rynku hiszpańskim.

Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, podsumowania oraz wykazu literatury.

Rozdział pierwszy skupia się na teoretycznych aspektach wizerunku marki, jego kreowania oraz próbie wskazania w jaki sposób konsument odbiera działalność marki.
W rozdziale tym poświęcono także sporo uwagi istocie i metodom procesu kreowania wizerunku marki na rynkach zagranicznych.

W drugim rozdziale przedstawiono natomiast pojęcie oraz charakterystykę narzędzi marketingu internetowego jak i ich wykorzystywanie w procesie kreowania wizerunku marki na rynkach
zagranicznych.

Trzeci rozdział skupia się na istotnych elementach dotyczących konkretnego przypadku,
tj. firmy Unilever. W rozdziale tym sporządzono krótką charakterystykę firmy, przeprowadzono analizę kreowania wizerunku marki na rynku hiszpańskim
oraz omówiono na przykładach jakie narzędzia marketingu internetowego posłużyły firmie w tym celu.

Podsumowanie efektów prac nad kreowaniem pożądanego wizerunku marki Unilever na rynku hiszpańskim zostało zawarte w zakończeniu pracy, podobnie jak pełen spis literatury,
z której autor pracy korzystał w trakcie jej tworzenia.

W pracy wykorzystano literaturę z zakresu marketingu, public relations i zarządzania.
Korzystano również z artykułów internetowych, raportów czy publikacji w mediach społecznościowych. Na potrzeby powstania pracy
sporządzono także ankietę dotyczącą kreowania wizerunku marki na rynku hiszpańskim oraz wykorzystania w tym celu odpowiednich narzędzi. Przeprowadzono również wywiad z pracownikiem firmy w celu uzyskania jak najbardziej szczegółowych informacji niezbędnych do przedstawienia pracy. Wspomniana ankieta została zamieszczona w załączniku na końcu pracy.