Uwarunkowania zarządzania jakością w jednostce ochrony zdrowia – analiza przypadku

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I
Zarządzanie jakością

1. Podstawowe pojęcia i zagadnienia ………5
2. Teorie i koncepcje zarządzania jakością……… 10


Rozdział II
Normy, certyfikaty i procedury zarządzania jakością

1. Licencjonowanie……… 20
2. Akredytacja……… 22
3. Certyfikacja ISO ………26
4. Audyt ………28


Rozdział III
Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

1. Specyfika jednostek leczniczych……… 32
2. Uwarunkowania wdrażania jakości ………34
3. Mapy potrzeb zdrowotnych……… 36
4. Normy i certyfikaty w praktyce jednostek ochrony zdrowia……… 38
5. Doświadczenie praktyczne w zarządzaniu w jednostce ochrony zdrowia……… 41


Rozdział IV
Analiza przypadku zarządzania jakością w badanej jednostce ochrony zdrowia w Wojskowym Instytucie Medycznym

1. Charakterystyka badanej jednostki……… 43
2. Strategiczne i prawne założenia zarządzania jakością w badanej jednostce……… 47
3. Ocena uwarunkowań wdrażania procesu jakości w badanej jednostce……… 52
4. Wnioski, bariery oraz kierunki dalszego doskonalenia zarządzania w badanej jednostce ………55


Podsumowanie ………57
Bibliografia ………58
Spis rysunkó……… 62
Załączniki ………63

Celem pracy jest analiza możliwości wdrażania poszczególnych elementów systemu zarządzania jakością w oparciu o badanie satysfakcji pacjentów szpitala, przeprowadzane corocznie przez dyrekcję oraz opracowywanie nowych procedur postępowania, dążących do podnoszenia jakości świadczonych usług.
Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów, dotyczących zagadnień teoretycznych oraz praktycznych, odnoszących się do uwarunkowań zarządzania jakością w Wojskowym Instytucie Medycznym w Warszawie. Zakończona
jest podsumowaniem.