Wpływ kompetencji pozazawodowych i interpersonalnych pracowników na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Kompetencje pozazawodowe i interpersonalne pracownika

1.1. Pojęcie i charakterystyka kompetencji miękkich
1.2. Kompetencje miękkie a kompetencje twarde pracowników
1.3. Metody rozwijania kompetencji miękkich
1.4. Pozytywne skutki doskonalenia umiejętności miękkich

Rozdział 2
Rola kompetencji miękkich pracowników w przedsiębiorstwie logistycznym

2.1. Funkcjonowanie przedsiębiorstw logistycznych
2.2. Kompetencje miękkie w przedsiębiorstwach logistycznych
2.3. Wymagania rynku pracy wśród przedsiębiorstw logistycznych
2.4. Kluczowe kompetencje miękkie menadżerów w obszarze logistyki pożądane na rynku pracy

Rozdział 3
Kompetencje miękkie i ich wpływ na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych – aspekt badawczy

3.1. Charakterystyka prowadzonych badań
3.1.1. Przedmiot, zakres, cel badania, najważniejsze hipotezy badawcze
3.1.2. Wykorzystane narzędzia badawcze
3.2. Charakterystyka badanej populacji
3.3. Wpływ kompetencji pozazawodowych i interpersonalnych pracowników na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych według badanych respondentów
3.4 Najważniejsze wnioski badawcze


Zakończenie
Bibliografia
Załącznik 1.
Streszczenie pracy inżynierskiej

Opis zawartości:

Celem pracy było przeanalizowanie wpływu kompetencji pozazawodowych i interpersonalnych pracowników na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych, w których pracują. Zakres pracy obejmował omówienie pojęcia i podział kompetencji miękkich na gruncie psychologii pracy. Zawarto także metody kształtowania i rozwijania kompetencji miękkich oraz przeanalizowano wpływ kompetencji pozazawodowych pracowników na postrzeganie firmy na rynku. Podano także zagrożenia związane z nadmierną lub niedostateczną koncentracją działów personalnych na wymienionych kompetencjach oraz sformułowano kierunki rozwoju kompetencji pozazawodowych pracowników firm logistycznych.
W niniejszej pracy szczegółowej analizie poddano wpływ kompetencji interpersonalnych i pozazawodowych pracowników na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych. Praca składa się z trzech logicznie i merytorycznie powiązanych ze sobą rozdziałów, jak również podrozdziałów.

Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z charakterystyką kompetencji miękkich. Zostały porównane kompetencje miękkie i kompetencje twarde. Przedstawiono metody rozwijania kompetencji miękkich. Zaprezentowano również pozytywne skutki doskonalenia umiejętności miękkich.

Rozdział drugi dotyczy rolę kompetencji miękkich pracowników w przedsiębiorstwie logistycznym, funkcjonowanie firm logistycznych, kompetencje miękkie
w przedsiębiorstwach logistycznych, wymagania rynku pracy wśród przedsiębiorstw logistycznych, jak również kluczowe kompetencje miękkie menadżerów w obszarze logistyki pożądane na rynku pracy.

Rozdział trzeci poświęcony jest obydwu zagadnieniom przedstawionym
w poprzednich rozdziałach. Przestawiono związek wpływu kompetencji interpersonalnych
i pozazawodowych pracowników na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw logistycznych Zaprezentowano w nim przeprowadzone badania marketingowe w formie ankiety. Celem badań była wnikliwa analiza kompetencji miękkich, jakie posiadają pracownicy firm logistycznych oraz ich przydatność w owych organizacjach. Wyniki przeprowadzonych przez Autora badań własnych dały możliwość odpowiedzi na wiele pytań dotyczących wyżej wymienionego zagadnienia.