Znaczenie przedszkola w przygotowaniu dziecka do dojrzałości szkolnej.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I.
1.1. Psychofizyczny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym

1.1.0 Sylwetka dziecka przedszkolnego w aspekcie rozwojowym………5
1.1.1 Rozwój somatyczny i aktywność ruchowa………6
1.1.2 Rozwój mowy oraz sprawności językowych i komunikacyjnych………8
1.1.3 Rozwój działalności dziecka………10
1.1.4 Rozwój procesów poznawczych……….12
1.1.5 Rozwój pamięci………15
1.1.6 Rozwój emocjonalno-społeczno-moralny………17
1.2 Funkcje wychowania przedszkolnego………19
1.3 Cele i treści wychowania przedszkolnego………22
1.4 Zasady, metody i formy pracy z dziećmi………26
1.4.0 Zasady pracy z dziećmi……….26
1.4.1 Metody pracy z dziećmi………28
1.4.2 Formy pracy z dziećmi………30

Rozdział II
Osiągnięcie dojrzałości szkolnej

2.1 Wychowanie zdrowotne………39
2.2 Wychowanie społeczno-moralne………43
2.3 Wychowanie estetyczne………46
2.4 Wychowanie umysłowe………48

Rozdział III
Metodologia badań pedagogicznych

3.1 Istota i rodzaje badań naukowych 52
3.2 Przedmiot i cel badań………56
3.3 Problem badawczy i problemy szczegółowe………58
3.4 Hipotezy badawcze………62
3.5 Metody, narzędzia i techniki badań własnych……… 64
3.5 Teren badań i charakterystyka osób badanych………71 Rozdział

Rozdział IV
Analiza wyników badań………73

4.1.1 Rozumienie pojęcia 'dojrzałość szkolna’ u rodziców dzieci pięcioletnich i pracowników przedszkola………74
4.1.2 Sposoby prowadzenia zajęć a przygotowanie dzieci do nauki w szkole………84
4.1.3 Czynniki mające wpływ na kształtowanie się dojrzałości szkolnej………95
4.1.4 Formy pracy stosowane przez nauczycieli przedszkolnych………106
4.2 Weryfikacja hipotez………124

Zakończenie………127
Bibliografia………129
Źródła internetowe………130
Spis wykresów ……….131
Aneksy………133