Przedszkole integracyjne szansą na rozwój dziecka

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I
Kształcenie dzieci niepełnosprawnych jako integralna część systemu edukacji.

1.1 Rozwój integracji – cele i założenia………6
1.2 Definicje niepełnosprawności………10
1.3 Zalety programów integracyjnych………14


Rozdział II
Organizacja zajęć w przedszkolach integracyjnych.

2.1 Formy kształcenia integracyjnego………18
2.2 Rola nauczyciela ogólnego, nauczyciela specjalnego oraz rodziców w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego………23
2.3 Metody pracy w przedszkolu integracyjnym………27


Rozdział III
Założenia metodologiczne badań własnych.

3.1 Przedmiot i cel badań………30
3.2 Problematyka badawcza………32
3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze………34
3.4 Organizacja i przebieg badań………38
3.5 Charakterystyka osób badanych………41


Rozdział IV
Przedszkole integracyjne szansą na rozwój dziecka w świetle badań własnych.

4.1 Korzyści wynikające z kontaktów dzieci sprawnych z niepełnosprawnymi………44
4.2 Wpływ nauczycieli i rodziców na powodzenie integracji przedszkolnej………49


Podsumowanie………60
Bibliografia………63
Metryczka pracy………65
Aneks………67