Przystosowanie szkolne jedynaków, a dzieci z rodzin wielodzietnych

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp………..3

Rozdział 1
Teoretyczne podstawy badań nad przystosowaniem szkolnym jedynaków i dzieci z rodzin wielodzietnych

1.1. Pojęcie jedynactwa i wielodzietności………..5
1.1.1. Jedynactwo i wielodzietność w świetle literatury………..9
1.2. Środowiskowe uwarunkowania dojrzałości szkolnej ………..10
1.2.1. Rodzina jako czynnik warunkujący przystosowanie społeczne………..13
1.2.2. Rodzina wielodzietna i rodzina z dzieckiem jedynym………..16
1.3. Przystosowanie dzieci do funkcjonowania w grupie szkolnej………..18
1.3.1. Czynniki warunkujące przystosowanie społeczne………..21
1.3.2. Wpływ samokontroli na przystosowanie społeczne………..23
1.3.3. Pojęcie dojrzałości szkolnej………..28

Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań

2.1. Metodologiczne podstawy badań………..31
2.2. Przedmiot i cel badań………..32
2.3. Problemy badawcze i hipotezy robocze………..34
2.4. Zmienne i wskaźniki………..36
2.5. Metody i techniki badawcze………..38
2.6. Procedura i teren badań………..41

Rozdział 3
Omówienie wyników badań przystosowania szkolnego jedynaków i dzieci z rodzin wielodzietnych

3.1. Analiza wyników badań własnych………..48
3.1.1. Poziom przystosowania społeczno-emocjonalno dzieci jedynych, a dzieci z rodzin wielodzietnych do nawiązywania kontaktów społecznych………..50
3.1.2. Analiza różnic w osiągnięciach szkolnych jedynaków, a dzieci z rodzin wielodzietnych………..52
3.1.3. Poziom przystosowania emocjonalno-społecznego a zachowania dziecka w zabawie………..54
3.2. Weryfikacja hipotezy………..55
3.3. Podsumowanie badań własnych………..57
Wnioski końcowe ………..59

Bibliografia ………..70
Załączniki ………..78