Rola i zadania podstawowych środowisk wychowawczych w procesie nauczania dzieci szczególnie uzdolnionych

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp ………. 3

Rozdział I
Identyfikacja dzieci zdolnych przprzez rodziców i ch cechy szczególne………. 5

1. Cechy dziecka zdolnego ………. 7
2. Wybitne zdolności a osobowość uczniów zdolnych ………. 11
3. Rozwój emocjonalny i społeczny osób zdolnych ………. 16

Rozdział II
Wpływ szkoły na osiągnięcia dzieci zdolnych………. 21

1. Praca z uczniami zdolnymi w polskich szkołach ………. 23
2. Rola nauczyciela w tworzeniu warunków edukacji dzieci zdolnych ………. 27
3. Formy i metody pracy z uczniami zdolnymi ………. 34
4. Metody pracy stosowane w przedszkolu a dziecko zdolne ………. 42
5. Biblioteka jako pomoc dla uczniów uzdolnionych ………. 46

Rozdział III
Wspieranie zdolności uczniów przez rodziców i rodzeństwo

1. Relacje dziecka szczególnie zdolnego z rodziną ………. 49
2. Współpraca rodziców z nauczycielami a dzieci zdolne ………. 53
3. Znaczenie pracy i nauki domowej ………. 56

Rozdział IV
Metodologia badań własnych

1. Przedmiot i cel przeprowadzonych badań własnych ………. 60
2. Problemy badawcze ………. 62
3. Hipotezy robocze ………. 65
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………. 67
5. Zmienne i wskaźniki ………. 70
6. Zakres i teren badań ………. 72
7. Etapy postępowania badawczego ………. 73

Rozdział V
Analiza wyników badań własnych

1. Charakterystyka badanych ………. 76
2. Znaczenie pracy nauczycieli w oczach uczniów -analiza ankiety ………. 78
3. Rozmowa z nauczycielami -analiza wywiadu ………. 80
4. Wnioski i uogólnienia z badań ………. 83

Zakończenie ………. 84
Bibliografia ………. 85
Spis tabel i wykresów ………. 92
Kwestionariusz ankiety ………. 93
Kwestionariusz wywiadu ………. 95