Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………5

Rozdział I
Problem badawczy w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej

1. Analiza pojęcia adaptacja ………7
2. Rodzina, jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do Przedszkola………17
3. Warunki rozwojowe dziecka trzyletniego, jako podstawa mechanizmów adaptacyjnych………38


Rozdział II
Metodologiczne założenia badań własnych.

1. Przedmiot i cel badań ………51
2. Problem główny i problemy szczegółowe………51
3. Hipoteza badawcza………52
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………55
5. Charakterystyka badanej grupy………57
6. Metody analizy materiału empirycznego ………65


Rozdział III
Analiza wyników badań własnych

1. Charakterystyka środowiska rodzinnego badanych dzieci ………67
2. Najczęstsze objawy nieprzystosowania małego dziecka do przedszkola………71
3. Poziom samoobsługi jako przejaw niezależności dziecka od otoczenia a jego przystosowanie ………77
4. Pozytywne zachowania dzieci trzyletnich w procesie przystosowania do przedszkola ………79
5. Analiza związku między poziomem wykształcenia matki a reakcjami emocjonalnymi, wegetatywnymi i ruchowymi dzieci, jak również zachowaniami dzieci w zabawie ………81
6. Analiza związku między ilością dzieci w rodzinie a zachowaniami emocjonalnymi, wegetatywnymi i ruchowymi oraz zachowaniami dzieci w zabawie ………87


Podsumowanie badań i wnioski końcowe ………92
Bibliografia ………95
Spis tabel ………98
Spis rycin………99
Aneks ………100