Czynniki wpływające na zachowania konsumenta i procesy podejmowania decyzji

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 4

Rozdział I
Zachowania konsumentów na rynku

1.1. Teoria zachowania konsumenta………. 5
1.2. Zachowania konsumenta………. 11
1.3. Racjonalność zachowań konsumenta………. 14
1.4. Irracjonalność zachowania konsumenta………. 16
1.5. Podejmowanie decyzji przez konsumentów………. 19


Rozdział II
Metodologiczne podstawy badań

2.1. Cel i przedmiot badań………. 26
2.2. Problemy badawcze i hipotezy………. 28
2.3. Metody i techniki badawcze………. 33
2.4. Metody statystyczne………. 38


Rozdział III
Czynniki wpływające na decyzje konsumentów przy zakupie

3.1. Charakterystyka respondentów………. 43
3.2. Ocena produktów i rynku firm przez konsumentów………. 49
3.3. Czynniki decydujące o zakupie produktu………. 53
3.4. Wpływ reklamy………. 60
3.5. Wpływ ogólnego wizerunku firmy na zakup towaru………. 64
3.6. Rola ceny artykułu przy zakupie towaru………. 68


Zakończenie………. 72
Załączniki………. 73
Spis tabel ………. 75
Spis wykresów………. 76
Bibliografia

Opis zawartości pracy:

Praca składa się z trzech rozdziałów.

W pierwszym z nich podjęłam niełatwe zadania przedstawienia podstawowej wiedzy na temat zachowań konsumenckich. Opisuję rodzaje konsumentów, irracjonalne i racjonalne sposoby zachowania się przez konsumentów, oraz czynniki wpływające na podjęcie decyzji przez klientów.

W drugim rozdziale prezentuję opis metod i technik badawczych, charakteryzuję badaną grupę i zmienne, które uwzględniłam w dalszej części mojej pracy.

Trzeci rozdział przedstawia wyniki badań konsumentów, którzy musieli odpowiedzieć na pytania zawarte w ankiecie. Na tej podstawie sprawdzam jakie są zachowania konsumentów i weryfikuję je zgodnie z założonymi hipotezami. Celem mojej pracy jest zbadanie zachowań nabywców. W sporządzonej ankiecie postawiłam pytania dotyczące oceny produktów, jaki wpływ na konsumenta ma reklama oraz znaczenie ceny w podjęciu zakupu.
Mam nadzieje, że ta praca wniesie nowe spojrzenie na zachowania nabywców i podejmowanie przez nich decyzji zakupowych.