Rola gier i zabaw dydaktycznych

6 marca 2019 0 Przez administrator

Wstęp…………6

Rozdział 1.
Działalność pedagogiczna przedszkola w świetle literatury

1.1 Przedmiot i cele pedagogiki przedszkolnej……….7
1.2 Zadania pedagogiki przedszkolnej………….9
1.3 Proces wychowania w przedszkolu………….12
1.4 Podstawowe metody pracy wychowawczej w przedszkolu……….13
1.5 Środki dydaktyczne w wychowaniu przedszkolnym………15
1.6 Rola gier i zabaw w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym……….18


Rozdział 2.
Metodologia badań własnych

2.1 Przedmiot i cel badań………..22
2.2 Problemy i hipotezy badawcze………24
2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze……….26
2.4 Teren i organizacja badań, charakterystyka grupy badawczej………34


Rozdział 3.
Analiza wyników badań własnych

3.1 Rodzaje zabaw dominujących w grupie – ich spontaniczność…………35
3.2. Rodzaje zabaw organizowanych w przedszkolu i ich wykorzystywanie przez nauczyciela………….37
3.3. Stosowane środki dydaktyczne i formy zajęć w procesie nauczania………39

3.4 Zadowolenie dzieci z gier grupowych które pomagają im w poznawaniu świata………41
3.5 Gry i zabawy dydaktyczne w nawiązywaniu bliskich kontaktów w grupie………43
3.6 Gry i zabawy dydaktyczne przyswajają nowe wiadomości i ułatwiają zdobywanie spostrzeżeń i informacji…………45
3.7 Najczęściej prowadzone czynności nauczyciela z dziećmi.47
3.8 Czas poświęcony na zabawy dowolne i zabawy kierowane w ciągu dnia………49


Zakończenie………51
1. Wnioski z badań………52
2. Wskazania pedagogiczne dla nauczycieli………53

Bibliografia………55
Załącznik – Ankieta (kwestionariusz ankiety) …………59