Kompetencje zawodowe w przedsiębiorstwach rodzinnych. Studium wybranych przypadków z praktyki gospodarczej
3 marca 2019
Wstęp……….2
Rozdział I
Charakterystyka przedsiębiorstw rodzinnych
1.1. Pojęcie przedsiębiorstw rodzinnych w literaturze przedmiotu………. 3
1.2. Miejsce i znaczenie firm rodzinnych w gospodarce rynkowej ……….9
1.3. Specyfika zarządzania firmą rodzinną ……….13
Rozdział II
Kompetencje w zarządzaniu
2.1. Istota i znaczenie kompetencji ……….16
2.2. Analiza kompetencji zawodowych ……….19
2.4. Metody i narzędzia podnoszenia kompetencji zawodowych ……….27
Rozdział III
Wybrane problemy dotyczące kompetencji w przedsiębiorstwach rodzinnych
3.1. Zaufanie kompetencyjne jako warunek utrzymania zaufania emocjonalnego w firmie rodzinnej……….. 31
3.1.1. Metoda zewnętrzna jako proces budowania zaufania kompetencyjnego ……….32
3.1.2. Metoda wewnętrzna jako proces budowania zaufania kompetencyjnego………. 32
3.2. Kompetencje zawodowe sukcesorów a proces sukcesji ……….33
Rozdział IV
Analiza kompetencji zawodowych w przedsiębiorstwach rodzinnych na wybranych przykładach z praktyki gospodarczej
4.1. Metoda badań ……….40
4.2. Grupa Thermaleo………. 42
4.3. W.Kruk – Ania Kruk ……….46
4.4. Firma lokalna XYZ ……….50
Zakończenie ……….55
Bibliografia………. 57
Spis tabel i rysunków………. 60
Opis zawartości pracy:
Celem pracy jest ukazanie specyfiki zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem roli kompetencji zawodowych.
W pracy istotny nacisk położony został na fakt, iż rozwój kompetencji zawodowych w przedsiębiorstwach rodzinnych ma kluczowy wpływ na ich funkcjonowanie.
Zastosowaną metodą badawczą jest analiza wybranych przykładów z praktyki gospodarczej.
Praca została skonstruowana w taki sposób, by przejść od zagadnień teoretycznych do praktycznych, a na końcu podjęta została próba oceny rzeczywistych przykładów z praktyki gospodarczej. W procesie analizy podjęta została również próba oceny analizowanych w części teoretycznej zagadnień.
Praca składa się z czterech rozdziałów poprzedzonych wstępem.
Rozdział pierwszy zawiera definicje i klasyfikacje przedsiębiorstw rodzinnych dostępne w literaturze oraz przegląd zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem rodzinnym.
W rozdziale drugim omówione zostały zagadnienia związane z kompetencjami zawodowymi. Zaprezentowano ich istotę i znaczenie w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, szczególnie rodzinnych. Ukazano również metody podnoszenia kompetencji zawodowych.
Rozdział trzeci dotyczy zaufania kompetencyjnego jako warunku utrzymania zaufania emocjonalnego w firmie rodzinnej. Wskazano w nim także na kompetencje zawodowe osób biorących udział w procesie sukcesji.
Rozdział czwarty stanowi przegląd przykładów dobrych praktyk gospodarczych w aspekcie kompetencji zawodowych polskich przedsiębiorstw rodzinnych działających w różnych branżach.
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|