Kompetencje zawodowe w przedsiębiorstwach rodzinnych. Studium wybranych przypadków z praktyki gospodarczej

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….2

Rozdział I
Charakterystyka przedsiębiorstw rodzinnych

1.1. Pojęcie przedsiębiorstw rodzinnych w literaturze przedmiotu………. 3
1.2. Miejsce i znaczenie firm rodzinnych w gospodarce rynkowej ……….9
1.3. Specyfika zarządzania firmą rodzinną ……….13

Rozdział II
Kompetencje w zarządzaniu

2.1. Istota i znaczenie kompetencji ……….16
2.2. Analiza kompetencji zawodowych ……….19
2.4. Metody i narzędzia podnoszenia kompetencji zawodowych ……….27

Rozdział III
Wybrane problemy dotyczące kompetencji w przedsiębiorstwach rodzinnych

3.1. Zaufanie kompetencyjne jako warunek utrzymania zaufania emocjonalnego w firmie rodzinnej……….. 31
3.1.1. Metoda zewnętrzna jako proces budowania zaufania kompetencyjnego ……….32
3.1.2. Metoda wewnętrzna jako proces budowania zaufania kompetencyjnego………. 32
3.2. Kompetencje zawodowe sukcesorów a proces sukcesji ……….33

Rozdział IV
Analiza kompetencji zawodowych w przedsiębiorstwach rodzinnych na wybranych przykładach z praktyki gospodarczej

4.1. Metoda badań ……….40
4.2. Grupa Thermaleo………. 42
4.3. W.Kruk – Ania Kruk ……….46
4.4. Firma lokalna XYZ ……….50

Zakończenie ……….55
Bibliografia………. 57
Spis tabel i rysunków………. 60

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest ukazanie specyfiki zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem roli kompetencji zawodowych.
W pracy istotny nacisk położony został na fakt, iż rozwój kompetencji zawodowych w przedsiębiorstwach rodzinnych ma kluczowy wpływ na ich funkcjonowanie.
Zastosowaną metodą badawczą jest analiza wybranych przykładów z praktyki gospodarczej.
Praca została skonstruowana w taki sposób, by przejść od zagadnień teoretycznych do praktycznych, a na końcu podjęta została próba oceny rzeczywistych przykładów z praktyki gospodarczej. W procesie analizy podjęta została również próba oceny analizowanych w części teoretycznej zagadnień.
Praca składa się z czterech rozdziałów poprzedzonych wstępem.

Rozdział pierwszy zawiera definicje i klasyfikacje przedsiębiorstw rodzinnych dostępne w literaturze oraz przegląd zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem rodzinnym.

W rozdziale drugim omówione zostały zagadnienia związane z kompetencjami zawodowymi. Zaprezentowano ich istotę i znaczenie w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, szczególnie rodzinnych. Ukazano również metody podnoszenia kompetencji zawodowych.

Rozdział trzeci dotyczy zaufania kompetencyjnego jako warunku utrzymania zaufania emocjonalnego w firmie rodzinnej. Wskazano w nim także na kompetencje zawodowe osób biorących udział w procesie sukcesji.

Rozdział czwarty stanowi przegląd przykładów dobrych praktyk gospodarczych w aspekcie kompetencji zawodowych polskich przedsiębiorstw rodzinnych działających w różnych branżach.