Poziom rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego a dojrzałość szkolna.

6 marca 2019 0 Przez administrator



Wstęp……….6

Rozdział I
Problematyka w świetle literatury ……….7

1.1. Uzgodnienia terminologiczne.
Wyjaśnienie pojęcia 'dojrzałości szkolnej’
Sfery dojrzałości szkolnej
Metody badań
1.2. Rozwój emocjonalno – społeczny
Sfera emocjonalno – społeczna w wieku przedszkolnym
Rozwój emocjonalno – społeczny dziecka sześcioletniego
Znaczenie prawidłowego rozwoju emocjonalno – społecznego
1.3 Niepowodzenia szkolne
Rodzaje i przyczyny niepowodzeń
Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym


Rozdział II
Koncepcja metodologiczna własnych badań……….23

2.1 Przedmiot i cel badań.
2.2 Problemy badawcze i hipotezy robocze
2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze
2.4 Organizacja i przebieg badań
2.5 Charakterystyka terenu badań i badanej próby


Rozdział III
Poziom rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego a dojrzałość szkolna – analiza badań własnych……….34

3.1 Metody pracy nauczyciela z dziećmi a dojrzałość szkolna.
3.2 Środowisko rodzinne a dojrzałość emocjonalna dzieci 6-letnich.
3.3 Rozwój emocjonalny dzieci 6-letnich a dojrzałość szkolna.

Uogólnienia i wnioski……….63
Bibliografia
Spis tabel
Aneksy