Rodzina i przedszkole z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim.

6 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp…………5

Rozdział 1.
Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim

1.1 Wyjaśnienie terminu niepełnosprawność………. 6
1.2 Upośledzenie umysłowe, jego rodzaje, przyczyny………. 7
1.3 Rodzina jako grupa społeczna, jej funkcje, rodzaje i zadania ……….10
1.4 Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, wspomaganie rozwoju………. 15

Rozdział 2.
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie

2.1 Charakterystyka dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim………. 25
2.2 Istota i cele wychowania dziecka niepełnosprawnego w stopniu lekkim………. 27
2.3 Samodzielność dziecka niepełnosprawnego ……….30
2.4 Samoocena dziecka niepełnosprawnego ……….33

Rozdział 3.
Rodzina, a przedszkole – wspomaganie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim

3.1 Sytuacja rodziny dziecka niepełnosprawnego i przeżycia emocjonalne rodziców dzieci niepełnosprawnych………. 38
3.2 Zmiany w organizacji życia rodzinnego i funkcjonowaniu rodziny ……….41
3.3 Rewalidacja dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim w rodzinie………. 43
3.4 Funkcjonowanie i rewalidacja dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu………. 47

Rozdział 4.
Współpraca przedszkola z rodziną dla zabezpieczenia potrzeb dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.

4.1 Formy współpracy przedszkola z rodziną i możliwość ich wsparcia……….54
4.2 Współpraca z organizacjami zapewniającymi opiekę i pomoc dziecku i jego rodzinie ……….58

Zakończenie ……….64
Bibliografia ……….65
Spis tabel ……….68