Społeczne uwarunkowania sprawności motorycznej dzieci w wieku 11 lat

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Rozdział 1.
Motoryczność człowieka jako przedmiot badań naukowych

1.1. Zarys historyczny badań nad motorycznościa ludzka……… 5
1.2. Badania nad motorycznością człowieka w aspekcie potrzeb wychowania fizycznego ………6
1.3. Dyscypliny naukowe podejmujące problem sprawności fizycznej ………9
1.4. Różne koncepcje sprawności fizycznej człowieka ………11
1.5. Klasyfikacja i pojęcia związane z motorycznością człowieka ………13

Rozdział 2.
Charakterystyka zdolności motorycznych dzieci i młodzieży

2.1. Zdolności siłowe……… 17
2.2. Zdolności szybkościowe……… 19
2.3. Zdolności wytrzymałościowe ………21
2.4. Gibkość ciała ………22
2.5. Metody pomiaru zdolności motorycznych w kontekście testów sprawności……… 23
2.6. Rozwój motoryczny w okresie młodszym szkolnym……… 26
2.7. Rozwój zdolności motorycznych w ontogenezie……… 28

Rozdział 3.
Uwarunkowania poziomu zdolności motorycznych

3.1. Genetyczne i paragenetyczne uwarunkowania zdolności motorycznych……… 32
3.2. Morfologiczne uwarunkowania sprawności motorycznej……… 33
3.3. Środowiskowe uwarunkowania występowania zdolności motorycznych……… 34
3.4. Typy zmian przystosowawczych w ustroju jako reakcja na bodźce środowiskowe……… 35
3.5. Metody pomiaru środowiska społecznego ………36

Rozdział 4.
Metodologia badań.

4.1. Metody i techniki badawcze……… 37
4.2. Charakterystyka badanej populacji ………38
4.3. Pomiar sprawności motorycznej przy pomocy wybranego testu……… 40

Analiza wyników i wnioski……… 46
Bibliografia……… 48
Załączniki……… 49