Aktywność i bierność w zachowaniu uczniów szkoły podstawowej- problematyka aktywizacji intelektualnej i społecznej

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………2

Rozdział I.
Aktywność i bierność uczniów szkoły podstawowej w świetle literatury przedmiotu

1. Przegląd pojęć kluczowych ………4
2. Klasa szkolna jako grupa społeczna ………21
3. Pozycja dziecka w klasie jako determinanta jego aktywności ………26
3.1 Zagadnienia aktywizacji intelektualnej i społecznej uczniów ………31
4. Problematyka kształtowania środowiska wychowawczego klasy w pracy nauczyciela-wychowawcy ………33
5. Przegląd badań ………39


Rozdział II
Metodologia badań własnych

1. Problem i problematyka badawcza………44
2. Pytania badawcze………45
3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ………47
4. Organizacja i przebieg badań………51


Rozdział III.
Aktywizacja uczniów w szkole

podstawowej w swietle badań własnych ………55
1. Ogólna charakterystyka badanego środowiska ………53
2. Uwarunkowania i motywy stosowania metod aktywizującychprzez badaną grupę nauczycieli ………58
3. Wpływ aktywizacji intelektualnej i społecznej na efekty uczenia się i aktywność uczniów ………70

Wnioski z badań ………79
Bibliografia ………82
Spis wykresów ………84
Spis aneksów………86