Dojrzałość emocjonalno-społeczna uczniów klas pierwszych.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…….4

Rozdział I
Problemy badań w świetle literatury

1.1. Dojrzałość szkolna……..5
1.1.1. Czynniki mające wpływ na osiągnięcie dojrzałości szkolnej…….6
1.1.2. Przedszkole drogą do dojrzałości szkolnej……..7
1.1.3. Początkowa nauka czytania i pisania w przedszkolu……..8
1.2. Trzy sfery rozwoju dziecka w wieku szkolnym…….9
1.2.1. Dojrzałość fizyczna……..10
1.2.2. Dojrzałość społeczno-emocjonalna……..12
1.2.3. Dojrzałość intelektualna…….14
1.3. Rola i zadania rodziców w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym……..15
1.4. Rola nauczyciela w rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym……..16
1.5. Lęk, gniew i agresja……..17
1.5.1. Lęk przed szkołą……..18
1.5.2. Gniew i agresja…….20

Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1. Problem ,pytania badawcze, hipotezy…….21
2.2. Metoda i narzędzie badawcze…….24
2.3. Osoby badane i przebieg badań…….26

Rozdział III
Wyniki badań własnych

3.1. Ocena dojrzałości emocjonalno-społecznej 6-7 latka……..27
3.1.1. Wywiad z nauczycielką dziecka…….27
3.1.2. Wywiad z matką……..46
3.2. Porównanie ze względu na płeć…….62
3.2.1. Wywiad z nauczycielką dziecka…….62
3.2.2. Wywiad z matką…….65
3.2.3. Stan i cecha lęku…….67
3.3. Porównanie w zależności od skłonności do reagowania lękiem…….68
3.3.1.Wywiad z nauczycielką dziecka……..69
3.3.2.Wywiad z matką……..71

Podsumowanie……..71
Bibliografia…….75