Oddziały integracyjne w szkołach podstawowych na przykładzie szkoły podstawowej XYZ.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I.
Dziecko niepełnosprawne a edukacja

1.1. Prawo dziecka do edukacji w Polsce i na świecie……….6
1.2. Ogólnopolski Program Organizacji Pozarządowych: 'Dziecko niepełnosprawne w szkole masowej’……….8

Rozdział II.
Innowacja w zakresie nauczania

2.1. Pozytywne aspekty innowacji……….10
2.2. Idea integracji – pojęcie, modele, założenia……….11
2.3. Powstanie klas integracyjnych w Polsce……….14
2.4. Warunki tworzenia grup integracyjnych……….17
2.4.1. Zasady rekrutacji……….19
2.4.2. Skład klasy……….20
2.4.3. Prowadzenie zajęć……….22
2.4.4. Ocena inaczej……….24

Rozdział III.
Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze……….26
3.2. Metody, techniki i narzędzia badań……….27
3.3. Organizacja badań……….29

Rozdział IV.
Nauczanie zróżnicowane w SSP NR

4.1. Charakterystyka dzieci niepełnosprawnych w poszczególnych klasach……….32
4.2. Współpraca szkoły z rodzicami ……….33
4.3. Działania na rzecz integracji społeczeństwem……….35

Rozdział V.
Efekty działań integracyjnych w opinii rodziców……….37

Podsumowanie……….42

Zakończenie……….46
Bibliografia……….48
Aneks