Rola nauczyciela w obliczu choroby terminalnej, śmierci i żałoby w opinii nauczycieli i studentów pedagogiki.

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I
Obecność umierania, śmierci i żałoby w przestrzeni społecznej i naukowej

1. Postawy wobec śmierci w kontekście jednostkowym i społecznym………4
2. Pedagogika tanatologiczna………8
3. Okres umierania ………12
4. Doświadczenie żałoby u dzieci………. 17


Rozdział II
Choroba i śmierć w rozumieniu dziecka

1. Rozwój dziecka w trakcie choroby terminalnej………21
2. Pojmowanie śmierci przez dzieci……… 25


Rozdział III
Kompetencje i zadania nauczycieli w zakresie tanatopedagogiki

1. Gotowość nauczyciela do kształcenia tanatopedagogicznego………30
2. Komunikacja z dzieckiem chorym i przeżywającym śmierć………33
3. Metody i formy działań pedagogicznych stosowanych wobec dziecka chorego lub będącego w żałobie ………37


Rozdział IV
Metodologiczne podstawy podejmowanych badań

1. Przedmiot i cel badań………44
2. Problemy i hipotezy badawcze………45
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………47


Rozdział V
Wyniki badań własnych

1. Organizacja i przebieg badań………50
2. Charakterystyka grupy badawczej………50
3. Analiza badań………51


Zakończenie……… 67
Bibliografia……… 69
Spis tabel ………72
Spis wykresów……… 72
Aneks ………74