Rola nauczyciela w obliczu choroby terminalnej, śmierci i żałoby w opinii nauczycieli i studentów pedagogiki.
4 marca 2019
Wstęp………3
Rozdział I
Obecność umierania, śmierci i żałoby w przestrzeni społecznej i naukowej
1. Postawy wobec śmierci w kontekście jednostkowym i społecznym………4
2. Pedagogika tanatologiczna………8
3. Okres umierania ………12
4. Doświadczenie żałoby u dzieci………. 17
Rozdział II
Choroba i śmierć w rozumieniu dziecka
1. Rozwój dziecka w trakcie choroby terminalnej………21
2. Pojmowanie śmierci przez dzieci……… 25
Rozdział III
Kompetencje i zadania nauczycieli w zakresie tanatopedagogiki
1. Gotowość nauczyciela do kształcenia tanatopedagogicznego………30
2. Komunikacja z dzieckiem chorym i przeżywającym śmierć………33
3. Metody i formy działań pedagogicznych stosowanych wobec dziecka chorego lub będącego w żałobie ………37
Rozdział IV
Metodologiczne podstawy podejmowanych badań
1. Przedmiot i cel badań………44
2. Problemy i hipotezy badawcze………45
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………47
Rozdział V
Wyniki badań własnych
1. Organizacja i przebieg badań………50
2. Charakterystyka grupy badawczej………50
3. Analiza badań………51
Zakończenie……… 67
Bibliografia……… 69
Spis tabel ………72
Spis wykresów……… 72
Aneks ………74
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|