Negatywne metody dydaktyczne jako element kształtowania polskiego ucznia.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp……….4

Rozdział I.
Negatywne metody dydaktyczne podejmowane przez nauczyciela będące reakcją na zachowanie niepożądane.

1.1. Istota i znaczenie dydaktyki……….6
1.2. Rodzaje metod dydaktycznych stosowanych przez nauczycieli……….8
1.3. Negatywne metody dydaktyczne stosowane przez nauczycieli……….11
1.3.1.Potępianie i ośmieszanie ucznia……….11
1.3.2.Wyzwiska i ubliżanie uczniowi………13
1.3.3.Szantażowanie oceną niedostateczną………15
1.3.4.Wywoływanie strachu i bojaźni………17
1.3.5. Kary cielesne………19

Rozdział II.
Kary cielesne, jako metoda oddziaływania na ucznia.

2.1. Zachowania niepożądane wywołujące reakcję w postaci kary cielesne………23
2.2. Rodzaje kar………25
2.3. Znaczenie nagród i kar……….26
2.4. Częstotliwość stosowania kar i ich skuteczność………27
2.5. Stosowanie kar cielesnych w polskich szkołach w statystyce……….29

Rozdział III.
Badania własne.

3.1. Metodologiczne podstawy badań – określenie przedmiotu i celu badań……….31
3.2. Problem główny pracy badawczej, hipoteza badań, zmienne i wskaźniki zmiennych………31
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………34

Rozdział IV.
Negatywne metody dydaktyczne, jako element kształtowania polskiego ucznia w świetle badań własnych.

4.1.Charakterystyka próby badawczej………37
4.2.Wyniki badań i ich analiza………41
4.3.Wnioski z badań………48

Bibliografia………56
Ankieta……….57