Motywowanie jako proces zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań ankietowych, na przykładzie firmy XXX

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 4

Rozdział 1.
Istota i znaczenie motywacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem

1.1 Istota i proces motywacji………. 7
1.2 Rodzaje motywacji ……….11
1.3 Motywowanie jako proces zarządzania………. 13
1.4 Wybrane teorie motywacji………. 17
1.4.1 Teorie treści ……….18
1.4.2 Teorie procesu……….23
1.4.3 Teorie wzmocnienia………. 25


Rozdział 2.
Czynniki motywujące pracowników

2.1 Bodźce materialne jako podstawowe instrumenty motywowania pracowników ……….29
2.1.1 Wynagrodzenia ……….29
2.1.2 Pemie i nagrody ……….33
2.1.3 Świadczenia rzeczowe jako element motywacji pracowników ……….36
2.2 Rozwój personelu, warunki pracy oraz zarządzanie karierą zawodową. Znaczenie zagadnień w motywowaniu pracowników ……….41
2.2.1 Szkolenia………. 41
2.2.2 Awans jako czynnik motywacyjny ……….44
2.2.3 Organizacja pracy………. 45
2.2.4 Rotacja pracy ……….47
2.2.5 Motywacyjna siła poszerzania i wzbogacania pracy ……….48
2.2.6 Grupowe formy organizacji pracy………. 49
2.3 Współczesne czynniki warunkujące motywację do pracy ……….50
2.3.1 „Zarządzanie przez zastraszanie” ……….51
2.3.2 Mobbing………. 53


Rozdział 3.
Motywowanie pracowników w firmie XXX w świetle badań własnych

3.1 Cel badań i problemy badawcze………. 58
3.2 Metoda, techniki i narzędzia badawcze zastosowane w badaniach ……….59
3.3 Charakterystyka firmy XXX ……….61
3.4 Motywowanie pracowników do pracy w firmie XXX………. 62
3.5 Opinie pracowników XXX na temat systemu motywowania do pracy – wyniki badań własnych………. 64


Zakończenie ……….97
Bibliografia………. 100
Spis tabel ……….104
Spis rysunków ……….105
Spis wykresów ……….106
Aneks ……….108