Poziom umiejętności czytania uczniów klas I-III szkoły podstawowej i jego uwarunkowania.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………… 1

Rozdział 1
Przegląd zagadnienia w świetle literatury przedmiotu

1.1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć: czytanie, środowisko szkolne, środowisko rodzinne
1.2. Fizjologiczne i psychologiczne podłoże nauki czytania………… 12
1.3. Charakterystyka wybranych metod nauki czytani………… 16
1.4. Środowiskowe uwarunkowania umiejętności czytania…………. 21
1.5. Charakterystyka wybranych programów nauczania pod względem rozwijania umiejętności czytania uczniów………28

Rozdział 2
Metodologia i organizacja badań własnych

2.1. Cel badań i problemy badawcze………… 33
2.2. Hipotezy robocze i zmienne ………… 34
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 35
2.4. Teren badań i charakterystyka badanych osób………… 39

Rozdział 3
Analiza wyników badań

3.1. Charakterystyka badanej populacji………… 41
3.2. Poziom umiejętności czytania uczniów w świetle analizy testu………… 44
3.3. Poziom umiejętności czytania uczniów i sposoby jego wspomagania w opinii nauczycieli
3.4. Znaczenie środowiska rodzinnego w podnoszeniu poziomu czytania uczniów klas III w świetle analizy kwestionariusza ankiety dla rodziców………… 54

Podsumowanie i wnioski ………… 58
Bibliografia………… 60
Spis tabel………… 62
Aneks ………… 63